پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

علت نوسان قیمت لاستیک سواری چیست؟

  • کد خبر: ۱۸۵۷۰۴
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
علت نوسان قیمت لاستیک سواری چیست؟
علت نوسان قیمت لاستیک سواری مشخص شد.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس اتحادیه لاستیک‌فروشان قزوین با بیان اینکه موضوع لاستیک خودرو در ۲ حوزه خودرو‌های سبک و سنگین قابل بررسی و واکاوی است، بیان کرد: بخش اول به لاستیک خودرو‌های سنگین و مسافربری مربوط می‌شود که هم بخش حساس‌تری است و هم قیمت بیشتری دارد.

اسد تیرگان اضافه کرد: خوشبختانه در این بخش نوسان قیمت چشمگیر و نگران‌کننده‌ای نداریم؛ چرا که، چون در این بخش ۲۰ درصد نیاز بازار را از طریق شرکت‌های داخلی تأمین می‌کنیم و ۸۰ درصد لاستیک خودرو‌های سنگین هم وارد می‌شود که در این حوزه واردات کار خودش را می‌کند و فعلاً مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد لاستیک خودرو‌های سنگین از طریق یک شرکت داخلی تولید و تأمین می‌شود، تصریح کرد: البته، چون قیمت محصولات داخلی از نوع خارجی پایین‌تر است، نوسانی در بازار دارد که به همین خاطر مدیران این شرکت تصمیم گرفتند هر ۶ ماه به هر خودروی سنگین یک جفت لاستیک ایرانی بدهند.

وی با اشاره به اختلاف قیمت لاستیک ایرانی خودرو‌های سنگین در بازار و سامانه جامع تجارت ادامه داد: با این حال، چون ۸۰ درصد لاستیک‌های خودرو‌های سنگین و اتوبوس وارداتی است، این اختلاف قیمت اثر چندانی بر بازار لاستیک و تایر خودرو‌های سنگین اعم از تریلی، کامیون، کامیونت، کانتینر و اتوبوس ندارد.

رئیس اتحادیه صنفی لاستیک‌فروشان قزوین مشکل اصلی بازار لاستیک را مربوط به بخش تایر‌های سواری دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های ایرانی ادعا می‌کنند که می‌توانند در عرض ۲ هفته ۱۰۰ درصد نیاز بازار را تأمین کنند، و به همین خاطر دولت واردات این محصولات را ممنوع کرد و همین موجب نوسان قیمت لاستیک سواری در کشور شد.

تیرگار با بیان اینکه نوسان قیمت لاستیک سواری به خاطر انحصار داخلی است، افزود: به خاطر همین انحصاری هم شرکت‌های داخلی مدت‌هاست که دنبال افزایش قیمت هستند که گاهی با چراغ قرمز سازمان حمایت و گاهی هم با چراغ سبز این سازمان روبه‌رو می‌شوند.

وی با یادآوری اینکه در تابستان بیشترین مصرف لاستیک خودرو‌های سواری و سبک اتفاق می‌افتد، ادامه داد: با این حال شاهدیم که شرکت‌های داخلی تولیدکننده لاستیک اقدام به فروش سبدی این محصولات می‌کنند و بعضاً این سبد‌ها را هم با تأخیر به بازار ارائه می‌دهند و همین عقب‌انداختن‌ها در مقاطعی بازار را خالی می‌کند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->